.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار : به متخصصين پشت ميزنشين نياز نداريم

استاندار مازندران با تاكيد بر كارعملي وعملگرايي اعلام كرد: كشورمان به كارگران ماهر نياز دارد نه متخصصين پشت ميزنشين .

"محمد كريمي" روز سه شنبه در گردهمايي ساليانه روساي دانشگاههاوموسسات غيردولتي وغيرانتفاعي در دانشگاه شمال آمل همچنين تصريح كرد: اكنون دولت نهم در برنامه آموزش عالي كارآفريني را در دانشگاهها مورد توجه جدي قرار داده است .

وي ادامه داد: نظام آموزش عالي بايد زمينه و زنجيره بين توليد دانش ، دانشگاه ، صنعت و كشاورزي را ايجاد كند زيرا اكنون فاصله بين صنعت و كشاورزي با دانشگاه بسيار عميق است.

كريمي باانتقاد از آنچه آنرا وجه تمايز دانشگاههاي ايران با دنيا دانست و با عنوان اكتفا كردن به جزوه و كتاب در بين دانشجويان ايران ياد كرد ، گفت: دانشگاه محل تحقيق است و دانشجويان بايد به سمت تحقيق و بررسي بروند.

استاندار مازندران به‌مديران وروساي دانشگاههاي غير دولتي و غيرانتفاعي تاكيد كرد: شما بايد اين فاصله را كم كنيد و نهايتا آنرا از بين ببريد.

نماينده عالي دولت در مازندران گفت: دانشجويان از بازار كار در هراسند ، دانشجويان را كاربردي جلو ببريد ، كشاورزي و صنعت با حضور دانشجويان توانمند تر مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه مازندران با داشتن ‪ ۱۴۰‬هزار دانشجو و يك هزارو ‪ ۵۰۰‬هيات علمي يك كلان استان دانشگاهي است، گفت: انتظار مي‌رود وزارت علوم مازندران را به يك قطب علمي تبديل كند .

كريمي جذب هيات علمي ، توسعه و تجهيز آزمايشگاها و پژوهشگاهها، توجه به تشكيل شركت‌هاي كارآفرين و ايجاد رشته‌هاي مورد نياز را از خواسته‌هاي مراكز آموزش ،عالي مازندران عنوان كرد.

استاندار مازندران بر هم افزايي بين دانشگاهها تا كيد كرد و با مهم دانستن رسيدگي به مسايل رفاهي ، تفريحي و به خصوص اخلاقي گفت: در حالي كه دنيا از اخلاق دانشجويي غافل است ،اخلاق دانشجويان دانشگاههاي كشورمان سرآمد دنيا شده است.

معاون آموزشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري نيز در اين گردهمايي درباره نقش دانشگاهها در توسعه اقتصاد مبتني بر دانش سخناني ايراد كرد و گفت:
امروزه دانشگاهها با هماهنگي صنعت و شركت‌هاي وابسته توليدي در صدد توسعه هستند.

"عباس لطفي" افزود: علم در مبادلات سياسي نيز وارد شده است و كسب دانش و علم نوين استيلا بر همه دنيا است.

به گفته لطفي امروزه اگر بالاترين قدرت را در تجهيزات نظامي داشته باشيد اما اگر دانش استفاده و كاربرد از آن را نداشته باشيد خنثي هستيد.

وي بابيان اينكه گفتمان علمي در كشور گفتمان روز دنيا است ، تصريح كرد:
هر چه دانش در آموزش عالي دانشگاهها افزايش بيابد ،ارزش افزوده محصولات نيز چند برابر خواهد شد.

لطفي‌با اشاره به اينكه در شش سال اخير تا حدودي پيشرفت علمي داشته ايم ، گفت: به طور كلي در بخش علمي عقب مانده هستيم .

وي توان نظامي، اقتصادي، فرصت اشتغال، اعتبار بين‌المللي و حاكميت ملي را عوامل توسعه در علم و فناوري عنوان كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 تير 1387
نظرات استاندار محترم مورد تاييد است دروس دانشگاهي بايد به سمت كاربردي پيش برود يك دانش آموخته دانشگاهي بااستفاده ازتخصص عملي خود ازپشت ميز نشيني رهائي يابد وآموخته هاي خودرا عملا دربازار كار وارد نمايد
نا شناس 29 تير 1387
ايشان از وقتي كه تشريف آوردند فقط حرف زدند تكذيب كردند ادا درآوردند.مملكت به اينچنين استانداران كه دوستدار شهرت و بازيگري هستند احتياج ندارد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.091 seconds.